Porto og ekspedisjonsavgift
Porto og ekspedisjonsavgift fra 29 kr kommer i tillegg på bestillinger under 600 kr, uansett størrelse på bestillingen. For bestillinger under 300 vil fraktkostnaden være den faktiske kostnaden basert på din ordre. For bestillinger over 300 kr får du en rabattert fraktkostnad, og for bestillinger over 600 kr er frakten helt gratis. Alle priser på hjemmesiden inkluderer moms og fortollingskostnader i og med gents.no er momsregistrert i Norge. Toll- og skattevesenet fakturerer gents.no for eventuelle kostnader som påløper i forbindelse med import av varer fra Sverige. For deg som kunde vil det derfor ikke tilkomme noen ekstra kostnader.
Dersom pakken ikke hentes på postkontoret i tide, og følgelig returneres til Gents, tilkommer en avgift på 150 kr ved omlevering.
Leveringstid
klikk her for å se våre forskjellige leveringstid og leveringsmetoder.
OBS! Tenk på at det er din plikt å kontrollere at adressen din er korrekt før du godkjenner bestillingen. Vi er ikke skyldig til å erstatte pakker som ikke kommer frem pga feilaktig adresse.
Minimumsordre
Vi har ingen minimumsordre, du kan bestille hva du vil, uansett ordrebeløp. Du behøver heller ikke å registrere deg eller bli medlem hos Gents for å handle.
Betalingsvilkår
-
Klarna Checkout gjør det enkelt, fleksibelt og trygt for deg å handle på nett. Gjennom å besvare et par spørsmål identifiserer du deg enkelt og du kan velge den betalingsmetoden som passer deg best.
En finesse med Klarna Checkout er at vi skiller på kjøp og betaling. Først bekrefter du ditt kjøp og deretter velger du hvordan du vil betale. Betalingsmåtene som kan komme til å tilbys er faktura, delbetaling, kortbetaling eller bankoverføring. Alle er like sikre. Om du vil kan du knytte en PIN-kode til Klarna Checkout.
Registrering
Du behøver ikke registrere deg for å handle hos Gents. Legg bare produktene du vil kjøpe i handlekurven og klikke på "Til kassen", skriv inn navn og adresse og velg betalingsmetode. Vi kan garantere at vi hverken gir eller selger din epost-adresse videre til andre firmaer.
Om du er under 18 år må du ha foresattes tillatelse til å bestille fra oss.
Medlemskap og kunderegister
Når du som medlem og kunde fyller ut dine personlige opplysninger, godkjenner du samtidig at disse opplysningene registreres og brukes av gents. Opplysningene er nødvendige for at Gents skal kunne yte best mulig service, for kontakt og levering av varer.
Les mer om våre personvernvilkår her
Misbruk av medlemskapet kan medføre utestenging. Gents forbeholder seg retten til å stenge ute kunder.
Retur av bestillinger som inneholder en premie fra hjulet, gjelder kun hvis gaven er inkludert i returen. Plastforseglingen som gaven (Perfume/Products in Mystery Box) er plassert i, må også være ubrudt. Alle gaver må derfor returneres sammen med returen.
Angrerett og returrett
Du har full returrett i 14 dager fra du har mottatt varen. Varen må være ubrukt og uåpnet. Tilbakebetaling skjer først når returvarene er mottatt i god stand. Porto refunderes ikke.
Vær oppmerksom på at angre/returrett ikke gjelder for varer som på grunn av sitt bruksområde ikke er lempelige for bytte, for eksempel intimprodukter som nesehårstrimmere, parfymer, sjampo eller deodoranter om plomberingen er brudt.
Merk:
Ved retur bes du ta kontakt med vår kundeservice på forhånd, enten per mail eller telefon.
Vi sender deg en returseddel pr mail som du skriver ut og klistrer på pakken. Returfrakten koster 59,- og trekkes fra beløpet som skal tilbakebetales/legges til på din faktura.
Returen går via Postnords terminal i Oslo for fortolling og kan ta 5-10 dager, så om du har valgt fakturabetaling råder vi deg til å kontakte Klarna og gi beskjed om retur slik at du ikke får en unødvendig purring. Vi bekrefter returen pr mail så fort vi har registrert den.
Ved retur med returseddel behøver du ikke å fylle i noen tolldokumentasjon og betaler ingen tollavgift. Dette står vi for.
VIKTIG: Det er viktig at du kontakter oss for en returseddel. Om du har valgt å gjøre en retur uten returseddel eller tolldokument kan det oppstå kraftige forsinkelser i tollhånteringen og du kommer til å debiteres eventuelle tollomkostninger samt stå som ansvarlig om pakken ikke kommer fram til oss pga bristende dokumentasjon.
Send varen(e) tilbake i lignende emballasje som du mottok den (dem) i. Vær oppmerksom på at det er varens tilstand ved mottak hos gents som er avgjørende for om varen anses å være returnert i god stand.
Returen er godkjent når varen er kontrollert av vårt personale.
OBS: Ved angret kjøp må du hente pakken på utleveringsstedet og selv returnere den til oss, om du ikke henter den tilkommer en avgift på 150 kr.
Hvis vi har sendt feil vare(r), dekker vi returutgiftene til vårt lager.
Ikke utløste pakker
Gents har rett til å debitere deg for en avgift om du ikke henter ut pakken din.
150 kr. Pakken ligger på utleveringsstedet i 14 dager så du har god tid til å hente den. Tenk på at om du bestiller via faktura så løper fakturatiden selv om du ikke henter pakken.
Reklamasjoner
Ved reklamasjon kontakter du kundeservice for å få en forhåndsbetalt returseddel. Du kan bare reklamere produkter med fabrikasjonsfeil. Meld fra om reklamasjoner snarest mulig etter at du har oppdaget feilen, så sender vi deg en ny og feilfri vare. Hvis feilen ikke kan rettes, får du pengene tilbake.
E-post til kundeservice: info@gents.no