4 forretningsparfymeR for menn ifølge JENNY
I tillegg til å være morsomt fra et teknisk perspektiv, er parfyme et flott verktøy i verktøykassen når det gjelder forretninger.

Jeg har tidligere skrevet om hvordan vi mennesker, til og med ubevisst, oppfatter duft og hvordan vi kan bruke det til vår fordel. Les gjerne Mine 5 beste forhandlingsparfymer - for kvinner.
For en mann er forholdene delvis de samme som for en kvinne. Det handler om å kompensere for sine svakheter, fremheve sine sterke sider og utfordre forutinntatte forestillinger - alt for å nå sine mål.
Forskjellen mellom menns og kvinners parfymevalg avhenger derfor helt av styrkene, svakhetene og fordommene du vil kontrollere. Jeg er en ekstremt sterk person som noen ganger kan oppfattes som litt av en dampveivals med mottoet "Fremover". Jeg kompenserer for dette med en myk parfyme som avrunder de verste kantene mine. En kraftparfyme på meg ville være både kontraproduktiv og ødeleggende, i det minste hvis jeg i det hele tatt vil ha noen ansatte igjen i teamet mitt. Du må gjøre den samme analysen av deg selv.
Her er mine beste tips for menn som ønsker å få parfymevalget til å fungere for ham i stedet for mot ham:
For det første, dropp alle 90-talls parfymemerker, som Hugo Boss, Paco Rabanne og Jean Paul Gaultier. Hvis du er en middelaldrende, hvit mann, er du allerede automatisk i fare for å bli satt i bås som passé, datert og støvete (beklager den brutale ærligheten). En forutinntatt forestilling fra de rundt deg må motbevises, ikke forsterkes.
For det andre, velg bort parfymer du vil bruke på en date eller de som hentyder til sex. Dette inkluderer de fleste parfymer som inneholder organiske duftnoter som moskus, rav, den skitne varianten av oud og andre animalske noter som er ment å minne deg om sex, anus, svette og kroppsvæsker. Ja, de er veldig vanlige, og jeg kan love deg at du vil finne disse duftnotene i de fleste av parfymene dine hjemme.
For det tredje, men ikke minst, unngå alle parfymer som inneholder sødme eller som du kan tenke deg å bruke på en nattklubb (vanligvis den samme parfymen).
Som alltid i næringslivet er det viktig å opprettholde et profesjonelt nivå.
Som alltid i næringslivet er det viktig å opprettholde et profesjonelt nivå. Den enkleste måten å gjøre dette på er med parfymer som er diskrete og tørre, noe som betyr at de mangler sødme og holder seg nær kroppen din.
1. Creed Aventus. En bra hverdagsparfyme på kontoret. Denne parfymen skiller seg ikke ut på noen måte bortsett fra sin eleganse og klasse. Den holder seg nær kroppen, er vanskelig å lukte på en avstand på mer enn 30 cm og tar dermed aldri over et rom.
2. Di Ser Kyara er mitt eget valg for tøffe forhandlinger, men det fungerer like bra på menn. Det er kult og dødelig i sin diskrete patchouli-forkledning. Patchouli kan minne lekmannen om duften av en fuktig kjeller og er en streng ingrediens i mange forretningsparfymer.
3. Widian Liwa er en parfyme som bryter mange regler. Den er nesten for søt, nesten for krydret, nesten for... vel, rebelsk til å kvalifisere for denne listen. Likevel mistenker jeg at vi alle har støtt på dette enfant terrible i forskjellige jobbsammenhenger. Ung, umulig å sette i bånd og helt ... briljant.
Vi vet det begge, og det er ekstremt irriterende.
4. Til slutt er det selvfølgelig en joker i blandingen. Profumum Roma Arso. En tung, brent duft som utstråler enten selvsikker alfahann eller skogbrann - en parfyme som virkelig ikke er for alle. Dette er duften av en forretningsmann som sjelden leser eller holder seg til protokollen, men som på en eller annen måte alltid klarer å få en forretningsfordel. Vi vet det begge, og det er ekstremt irriterende. For meg.