Reportasje
- Parfyme
- Barbering
- Hudpleie
- Skjegg & Bart
- Hår
- Kropp
- Livsstil
- Reportasje
- Best i Test
- Why it's worth it
-
Reportasje
Hvorfor jeg startet Gents
Det var en tilfeldighet at jeg havnet i denne bransjen. Jeg og mine to søskenbarn hadde bestemt seg for å bli entreprenører, spørsmålet var bare innenfor hvilket område. Pappa hadde kjempet med engangshøvler hele livet, og små dopapir-biter i ansiktet var et vanlig syn ved frokostbordet vårt. Joda, Gillette fantes i dagligvarebutikken selv tidlig på 2000-tallet, men hvis du ville ha litt mer klasse og stil enn en gummihøvel, måtte du booke fly til nærmeste metropol for å finne et respektabelt utvalg. Dette var en perfekt grunn til å starte for seg selv!
Les mer » -
Reportasje
Trendspott: Fine Fragrance
Luksuriøse duftkomposisjoner tar steget fra parfymeflasken til deodoranten. Trenden, drevet av diskrete og sofistikerte dufter til en tilgjengelig pris, vokser raskt – med prestisjesegmentet som drivkraft. Benjamin Barber viser vei med sin begrensede trio som kombinerer ytelse med en sanselig opplevelse
Les mer » -
Reportasje
QOT - når duft blir mer enn et tilbehør
QOT (Question of Time) har blitt kjent som merket med tilbehør av høyeste kvalitet: klesbørster, livsstilsprodukter og skohorn med håndverket i sentrum. Men visste du at QOT også har kommet med en spennende parfymekolleksjon?
Les mer » -
Reportasje
Lophiel - Dufter med sjel, historie og eleganse
Lophiel er mer enn et parfymehus - det er en emosjonell reise, omfavnet av arv, ambisjoner og kunstnerskap. Med sitt svenske opphav, sin unisex-filosofi og sine røtter i fransk parfymetradisjon, leverer Lophiel en elegant og emosjonell duftopplevelse - der hver duft blir en portal til personlige opplevelser og minner.
Les mer » -
Reportasje
Floraïkus «Tre seremonier» - En poetisk duftreise inspirert av japanske ritualer
Floraïku Paris er et fransk nisjemerke i parfymeriverdenen som fanger essensen av japansk kultur gjennom duft, poesi og kunst. Duftene deres er delt inn i tre ulike seremonier, som hver representerer et bestemt aspekt av duftens karakter og symbolikk.
Les mer » -
Reportasje
Parfums Dusita
Parfums Dusita er et eksklusivt nisjehus som kombinerer klassisk fransk parfymekunst med poesi, inspirert av skaperen Pissara Umavijanis minner fra barndommens natur i Thailand og hennes fars poesi.
Les mer » -
Reportasje
Kamikura - Gents' eksklusive jubileumsparfyme
2024 markerer Gents' 20-årsjubileum, og det feirer vi med vår egen eksklusive parfyme i begrenset opplag fra japanske Di Ser.
Les mer » -
Reportasje
Benjamin Barbers historie
Benjamin Barber er et velkjent merke innenfor barbering og har i over 10 år endret nordiske menns syn på barbering. Benjamin Barber ønsker å promotere klassisk barbering og har hentet inspirasjon fra det britiske imperiets storhetstid og laget barberings-, skjegg- og kroppspleieprodukter av høy kvalitet.
Les mer » -
Reportasje
En konstant i tiden
Vi står foran en bemerkelsesverdig milepæl - vårt 20-årsjubileum. En feiring som ikke bare symboliserer to tiår med lidenskapelig engasjement og dedikasjon, men også en æra med innovasjon og inspirasjon, og for en reise det har vært ...
Les mer » -
Reportasje
Gents tidslinje
Gents reise gjennom tiden, en tidslinje fra fortid til nåtid som tar deg gjennom konkursfare og søksmål til stolte milepæler og prestisjefylte samarbeid.
Les mer » -
Reportasje
Venti4 Profumo- Parfymer skreddersydde etter din kropp
Italienske Venti4 Profumo er parfymer som er tilpasset huden på fire forskjellige steder på kroppen, slik at hver duftnote kan utvikle sitt fulle potensial.
Les mer » -
Reportasje
Matiere Premiere - parfymemerket med råvaren i sentrum
Matiere Premiere er et fransk parfymehus som baserer hver duft på en bestemt note eller råvare, som de deretter utvikler og fremhever og forvandler til parfymer av eleganse og kvalitet. Et merke hvis kolleksjon er som en palett av duftfarger, der hver nyanse får plass til å skinne i sin reneste form.
Les mer » -
Reportasje
Proraso
I et lite laboratorium utenfor Firenze eksperimenterer den unge Piero Martelli med nye formler for det som skal bli verdens første Pre-Shave og senere After Shave Cream.
Les mer » -
Reportasje
Sailor's
Tiltrekkes du av oppdagelsesreiser, eksotiske eventyr og spenning? Da er Sailor's unike, økologiske produkter for skjegg, barbering og hår noe for deg. Enten om du hjemme i lenestolen drømmer deg bort fra hverdagen eller om du utforsker verden på reisende fot, har Sailor's et bredt utvalg for den urbane og bereiste mannen. Det er bare å pakke veska og henge seg på!
Les mer » -
Reportasje
Alt du vil vite om Acqua di Parma og Colonia Pura
I likhet med mange andre store firmanavn i dag, hadde den italienske parfymeprodusenten Acqua di Parma en beskjeden start. Selskapet startet som et lite parfymehus...
Les mer » -
Reportasje
MAN-UP, sminke for menn
I en verden der grensene for selvuttrykk stadig blir omdefinert, trer MAN-UP frem med sin visjon om å utfordre konvensjonelle syn på mannlig skjønnhet. De har hentet inspirasjon fra kulturelle ikoner som David Bowie, hvis banebrytende stil og individualisme har etterlatt et varig inntrykk.
Les mer » -
Reportasje
Travel Guide
Vi vet av erfaring at pakkingen kan være et problem når man skal ut og reise. Alt fra hvor mye flyselskapene tillater sine passasjerer å ta med seg til hvordan man skal pakke toalettmappen for at den ikke skal bli overfull. Gents guider deg gjennom reisefeberen.
Les mer » -
Reportasje
Italians do it better
Årene etter andre verdenskrig er en renessanse for entreprenørskap i Italia. Det skjer en oppvåkning innen kosmetikk og design, og både kreativitet og inspirasjon begynner å strømme fra italienske produsenter. Spesielt mange eldre selskaper med røtter tilbake til før begge verdenskrigene begynner å gjenoppstå og finner en ny nisje i pionerånden. Italia er i ferd med å bli et land å regne med, fra ikoniske hverdagsprodukter til luksusvarer av topp kvalitet.
Les mer » -
Reportasje
Svensk kvalitet er ingen myte
Som en aktør på et stort internasjonalt marked er vi stolte av å kunne presentere et bredt utvalg av noen av de beste produktene fra alle verdenshjørner. Men visste du at flere av merkene i sortimentet vårt faktisk er svenske og har røtter i små lokale industrier?
Les mer » -
Reportasje
Molton Brown
Hvis du har til å tenke på et merke som kombinerer eksklusive forretninger med fornuft og handelsetikk, da kan du tenke deg navnet Molton Brown.
Les mer » -
Reportasje
Gent's journey
Året var 2010, og alt var i ferd med å stoppe brått opp. Et sofistikert kredittkortbedrageri hadde rammet det Helsingborg-baserte selskapet Gents og tappet selskapet for verdier - grunnlegger Jenny Rydhströms private konto inneholdt 6 000 svenske kroner, og katastrofen virket uunngåelig. Men på mirakuløst vis, og som et resultat av en rask og kraftig rasjonalisering, snudde alt plutselig, og Gents - som frem til da hadde vært en hobbyvirksomhet - befant seg ved et veiskille
Les mer » -
Reportasje
For en bedre dag
Hver november feires menn over hele verden, også i år. Hovedsakelig på grunn av tre
Les mer »
viktige temaer: menns helse, kampen mot prostatakreft og forebygging av selvmord blant
menn. Dette er en pågående strid som betyr mye for oss, av flere grunner. Vi vil ha deg med
på laget, og sjekklisten nedenfor er en måte for oss å informere om hvordan du kan bidra. -
Reportasje
Mustaschkampen
Mustaschkampen 2018 Opp til kamp mot prostatakreft! Mustaschkampen er en kampanje som går av stabelen..
Les mer » -
Reportasje
Byredo - En svensk outsider i parfymeverdenen
Det svenske parfyme- og designermerket Byredo er i dag en internasjonal suksesshistorie, men veien dit har vært lang og preget av sjansespill, noe man kan si speiler gründeren - Ben Gorham.
Les mer » -
Reportasje
Widian
Vi er stolte av å kunne presentere Widian - et av verdens mest eksklusive arabiske parfymehus, hvis ambisjon er å kombinere den vestlige verdens moderne parfymespråk med tradisjonsrik, orientalsk kultur og håndverk med røttene i Abu Dhabi. Bli med på reisen!
Les mer » -
Reportasje
Brutte restriksjoner og nye erfaringer - en Valentinsdag story
Lockdowns, munnbind og ikke-eksisterende restaurantbesøk – hvordan holder man kjærligheten ved liv under et år med en pandemi? Gents har møtt to par og en singel som forteller hvordan de har holdt kjærlighetslivet i gang under pandemien – fra brutte restriksjoner til nye erfaringer.
Les mer » -
Reportasje
Gents møter Alessandro Gualtieri, The Nose
Et intervju med et av de mest fremtredende navnene innenfor nisjeparfyme.
Les mer » -
Reportasje
Alûstre
Kosmetikkfirmaet Alûstre er en ny stjerne på skjønnhetshimmelen, med et unikt konsept der diamanter er inspirasjonen for det estetiske konseptet, men også dukker opp som en fysisk ingrediens i flere av produktene. Med innovativt håndverk, et etisk perspektiv og elegante parfymer av høy kvalitet komponert for hver unike personlighet, er Alûstre's filosofi å kombinere ytre skjønnhetspleie med luksus for sjelen og indre velvære.
Les mer » -
Reportasje
BDK Parfums
Få parfymeelskere har vel klart å unnslippe det spennende franske nisjemerket BDK og deres raske vei til toppen av det internasjonale duftmarkedet. Men hva er deres historie, og hva kjennetegner duftene deres? Her er en liten presentasjon.
Les mer » -
Reportasje
Bortnikoff - den eneste i sitt slag
For deg som setter pris på parfymer som faller utenfor normen, og hvor ekte, rene ingredienser fra naturen er førsteprioritet, er nisjemerket Bortnikoff noe å studere nærmere. Særegne, naturlige kreasjoner som snakker sitt eget olfaktoriske språk og ikke ligner noe annet.
Les mer »